Ako vyzerá predaj nehnuteľnosti v rukách profesionála
Ako vyzerá predaj nehnuteľnosti v rukách profesionála

Ako vyzerá predaj nehnuteľnosti v rukách profesionála

Realitní makléri sú rôzni. To čo je u jedného samozrejmosťou, iného zaťažuje, to čo niektorí v rámci realitného servisu poskytujú, iní nemajú záujem. Niektorí sú na trhu pár mesiacov, iní niekoľko rokov. Ale ako ich spoznáme? Kto je iba maklér a kto profesionálny sprostredkovateľ?

Makléra na vyššej úrovni, a teda profesionálnej úrovni, spoznáte za pár minút. Má vyspelú komunikáciu, slušné správanie, je sebaistý a stabilný, vie vám ozrejmiť aktuálnu situáciu na realitnom trhu, orientuje sa v predajných cenách, právnych postupoch... Cítite z neho pozitívnu energiu a chuť byť súčasťou vášho obchodu. Ale čo pre mňa dokáže vyprodukovať? Vyspelí makléri vedia, že si za poctivo odvedenú kvalitnú prácu získajú dôveru predávajúceho a hlavne vynikajúce referencie do budúcnosti. Svedomitá práca im tak produkuje ďalších klientov. A to je dôvod ich úspechu.

Styling  nehntueľnosti je dôležitý.

Profesionálni makléri predaj vašej nehnuteľnosti prekonzultujú dopodrobna, upozornia vás na možné riziká súvisiace s nehnuteľnosťou, navrhnú spôsoby a postupy ako nehnuteľnosť predať výhodnejšie, rozumnejšie a v čom sú predajné techniky. Vedia klientom vysvetliť právny postup predaja aj daňovú problematiku. Sú doma aj v  dokumentácii, ktorú budete musieť pri predaji zabezpečiť. Maklér nehnuteľnosť prezentuje čo najkvalitnejšie, peknými fotografiami, kvalitnými textami, možno doplní aj video. Aktívne vyhľadáva možných kupujúcich a nečaká, kým niekto zavolá na publikovaný inzerát. Maklér efektívne komunikuje so záujemcami, organizuje obhliadky a v prípade predaja zabezpečí kompletný právny servis.

Výhodou pre majiteľa nehnuteľnosti je komunikácia s jedným predajcom, ale využitie kontaktov viacerých realitných kancelárií
.

Skúsený maklér si vie vypýtať exkluzivitu, čiže výhradné zastúpenie, a je jediným sprostredkovateľom pri predaji vašej nehnuteľnosti . Istota makléra spočíva v tom, že nehnuteľnosť svojím prístupom predá. V prípade núdze vie osloviť aj partnerské realitné kancelárie , poprípade kolegov z iných realitných kancelárií, s ktorými má dobré skúsenosti a tak využije možnosť rozšíriť okruh kupujúcich aj takouto spoluprácou. Vás to nestojí nič navyše, nakoľko, ak je predaj aj za účasti iného sprostredkovateľa, odmení ho váš maklér z vyplácanej provízie, ktorú má vždy s klientom jasne uzavretú vopred v exkluzívnej sprostredkovateľskej zmluve. Tým, že je jediným predajcom, vie vám poskytnúť štatistiku predaja: koľko záujemcov na inzerát zatelefonovalo, koľko záujemcov bolo na obhliadke, ako stojí vaša nehnuteľnosť na internetových portáloch (či je atraktívna alebo počet zobrazení bol nízky). Ide v súčasnosti o veľmi obľúbený model. Výhodou pre majiteľa nehnuteľnosti je komunikácia s jedným predajcom, ale využitie kontaktov viacerých realitných kancelárií. A nehnuteľnosť? Tá je marketingovo jedinečná, nie je napr. na internetových portáloch zobrazovaná duplicitne, napr. aj 4 realitné kancelárie predávajú jeden byt, pričom často je za rôznu cenu, realitné kancelárie uvádzajú rôzne výmery bytu, schovávajú sa za fotky lokality, namiesto pekne nafotenej nehnuteľnosti... Takéto praktiky sa dajú ľahko odhaliť. Odporúčame, aby ste predaj nehnuteľnosti vždy zverili do rúk profesionála.

Marcela Bartovicová, konateľka realitnej kancelárie AB Contact , Piešťany

Publikované: 6.11.2015