Po novom bývaní sa najviac obzeráme v januári a kupujeme na jar. Prečo?
Po novom bývaní sa najviac obzeráme v januári a kupujeme na jar. Prečo?

Po novom bývaní sa najviac obzeráme v januári a kupujeme na jar. Prečo?

Zo štúdie, ktorú sme vytvorili na základe návštevnosti realitného portálu www.ZoznamRealit.Sk a pridružených portálov vyplýva, že ľudia majú najväčší záujem o nehnuteľnosti začiatkom roka.
Ľudia niekoľko týždňov hľadajú nehnuteľnosti na internete, reálne chodia na obhliadky o pár týždňov a kupujú zväčša až na jar.

V decembri sa totiž všetko točí okolo sviatkov a ľudia si povinnosti odkladajú až na január. „Január 2015 a tiež január 2016 sa stali dokonca z pohľadu návštevnosti nášho portálu najsilnejšími mesiacmi s rekordným zobrazením stránok. Silný trend pokračoval aj vo februári, marci a apríli,“ uviedol prevádzkovateľ portálu Marek Šubrt. Jeho slová potvrdzuje aj prax maklérov. Ľudia niekoľko týždňov hľadajú nehnuteľnosti na internete, reálne chodia na obhliadky o pár týždňov a kupujú zväčša až na jar. „Najlepšie obdobie na predaj bytu je podľa mojich skúseností v jarných mesiacoch, čiže marec, apríl, máj. Po zime príde vždy na trh najviac nehnuteľností a záujemcovia si môžu vyberať zo širšej ponuky,“ uviedol prezident Združenia realitných kancelárií Slovenska Matej Kucharič. Dodal, že keďže je na jar na trhu väčší záujem o nehnuteľnosti, je to pozitívne pre predávajúcich, ktorí môžu vďaka tomu predať svoje nehnuteľnosti za lepšie ceny.

Nehnuteľnosti sa predávajú hlavne na jar.

Čím stúpa teplota na teplomere, tým klesá aj záujem ľudí o nehnuteľnosti. Máj 2016 z pohľadu návštevnosti realitného portálu ZznamRealit.Sk radil k priemerným mesiacom, no jún a júl sú najslabšie mesiace počas roka. Dôvodom je plánovanie letných dovoleniek, ľudia oddychujú pri vode a nezaujímajú sa dianie na realitnom trhu. „ Paradoxom je, že záujemcovia o kúpu nehnuteľností sa zobúdzajú v druhej polovici prázdnin. Už v auguste 2016 opäť pomerne rýchlo stúpla návštevnosť ,“ vysvetľuje Šubrt s tým, že v septembri zaznamenali opäť pokles, čo zase môže súvisieť so začiatkom školského roka, kedy majú rodičia trošku viac povinností okolo svojich ratolestí a nezostáva im čas na hľadanie nového bývania. Október sa vlani zaradil medzi silnejšie mesiace, november bol priemerný a december veľmi slabý. „ Koniec roka je pre realitné kancelárie a maklérov dlhodobo najslabším obdobím, lebo ľudia majú úplne iné starosti. Nehnuteľnosť nebýva štandardným vianočným darčekom, takže po domoch a bytoch sa záujemcovia zase obzerajú až v januári ,“ dodal prevádzkovateľ.

V zásade sú počas roka dve najsilnejšie sezóny na predaj a kúpu nehnuteľnosti, je to jarná sezóna a jesenná sezóna.

Prezident Združenia realitných kancelárií Matej Kucharič tvrdí, že realitné obchody ovplyvňujú nielen dovolenkové obdobia, ale hlavne nízke úrokové sadzby hypotekárnych úverov, ktoré podporujú záujem ľudí o nové bývanie. Čo sa týka aktuálneho obdobia, tak prevláda vysoký dopyt a nižšia ponuka. „ V zásade sú počas roka dve najsilnejšie sezóny na predaj a kúpu nehnuteľnosti, je to jarná sezóna a jesenná sezóna. Počas zimného obdobia je náročnejšie prezentovať pozemky a rodinné domy, preto tieto nehnuteľnosti vstupujú na trh až na jar. Jesenná sezóna je tiež silná, pretože končí dovolenkové obdobie a záujem o realitne transakcie rastie,“ ozrejmuje situáciu na realitnom trhu počas roka M. Kucharič. Makléri však majú odsledované, že telefóny zvonia menej pred prázdninami a počas slnečných víkendov.

Zdroj: www.ZoznamRealit.Sk

Publikované: 27.3.2017